tisdag 3 september 2013

Piratpartiets Youtubekanal söker nya medarbetare!

Hejsan.

Tillåt mig att presentera mig. Jag heter Jonathan Rieder Lundkvist och jag är sedan länge administratör för Piratpartiets Youtubekanal. Mina plikter innehåller bland annat att gå igenom bidrag till kanalen, ladda upp de godkända sådana samt att moderera kanalen. Inför valet 2014 lär den här arbetsuppgiften öka i omfång, och i samband med detta kommer administreringen av kanalen att organiseras till en liten grupp som delar på uppgiften.

I grund kommer kanalen bestå av fyra personer. En av dem är jag själv, en representant för produktionen av Exile6E är en annan. Så nu söker vi två personer som kan hjälpa till med detta arbete. Det kommer vara en platt organisering; jag sätter upp grunderna men kommer på intet vis ha mer ansvar än någon annan medlem. Är du intresserad så vill jag dock att du läser nedanstående:

* Kommunikation kommer att ske via Skype textchatt. Anledningen till detta är att backloggen sparas enkelt och effektivt. Det underlättar också röstmöten och fildelning; båda sakerna kommer vara viktiga för att arbetet ska flyta på snabbt.

* Reglerna är enkla. Enbart gruppen, Partiledaren och Exile6E kommer ha rättigheter att ladda upp material på kanalen. Detta för att förhindra den situation som ägde rum innan jag fick uppdraget då användaruppgifterna var kända av väldigt många och som ledde till att videos som inte representerade vår politik fanns uppe på kanalen. Värsta exemplet var Loose Change som låg uppe i tre timmar.

Videos som skickas in kommer att bedömas av en eller flera av gruppens medlemmar. Detta för att förhindra att ovanstående återigen händer där videos som inte representerar partiets åsikter eller intressen hamnar på kanalen.

Vid oenighet om huruvida innehåll är lämpligt eller ej kommer gruppen att rösta om saken.

* Ansökande skall helst ha kunskap inom antingen videoproduktion, sociala medier, IT eller PR men det är inte ett krav. Referenser är guld.

Jag har kontaktat några som jag tror skulle vara lämpade för uppgiften, men då jag omöjligen kan känna till allas kompetenser ber jag också om er hjälp att sprida det här inlägget så att fler kan läsa.

Är du intresserad att delta i gruppen så ber jag enbart att du mailar mig med en kort presentation och eventuella referenser. 

Mvh
Jonathan R Lundkvist.

Inga kommentarer: