onsdag 31 oktober 2012

Historien om en Gästbok

Jag har precis kommit hem från Östermalms Bibliotek med min utställning, O-Terjade Lodjur. Det är sex stycken foton på Skansens Lodjur, de allra bästa jag har. Det är min andra utställning någonsin och jag var i början mycket glad över ännu en chans att få ställa ut mina bilder, speciellt då utställningen innan var mycket uppskattad.

Det fanns dock ett litet problem, och det var att väggen och lokalen i stort var så liten så att det tedde sig opraktiskt att ha ett vernisage. Ej heller var det möjligt att kunna närvara som guide då bekanta ville besöka den. Så svaret blev naturligtvis en gästbok.


Tanken med denna gästbok var att det blogginlägg jag skriver nu skulle innehålla varje ord, rad och åsikt som författats i gästboken. Så blev det inte. Gästboken försvann redan efter första veckan på Biblioteket. Var den är vet ingen. Allt jag vet är att när jag gick in för att fylla på de informationsblad som hörde utställningen till så var den borta, och ingen visste vart den tagit vägen.

Det är svårt att  beskriva hur det känns. Ett tag tappade jag all glädje inför utställningen. Dess värde kändes förminskat, då jag inte fick veta vad de flesta tyckte om den och mitt kreativa liv lever för att jag åtminstone ska få konstruktiv kritik för mitt arbete.


Så frågan är väl i det snaraste hur man ska göra så att det inte händer igen. På det har jag inget bra svar. Flera förslag rusar igenom mitt huvud, men jag återkommer bara till den centrala punkten.

Fan ta vad som än såg till att jag inte får veta vad folk tycker om utställningen.

Inga kommentarer: