lördag 4 december 2010

Drömmen om en Spårvagn


En gång i tiden när min ålder var runt sex år så var min högsta dröm att det skulle gå en Spårvagn från Kristineberg in till stan. Att där redan fanns en Tunnelbana brydde jag mig inte om, det var Spårvagnar jag ville ha.

Så när jag var tio planerade jag ut en. Stationer, tillstånd från kommunen. Och till slut gick spårvagnen där. Träget flit lönar sig om man gör det istället för att klaga.

Problemet är kanske mest att jag aldrig byggde den på riktigt. Jag hade fått en kopia av det oerhört underhållande och kanske mest underskattade spel någonsin SL the Game.

Tanken med spelet är lika enkel som underhållande. Du är SL Chef och ska tillfredställa Stockholmarnas behov. Detta innebär allt ifrån att göra dem hemlösa till att höja deras biljettpriser genom att övertraffikera obskyra linjer till att riva kända landmärken. Och för att göra det hela intressantare kan lite allt möjligt hända. UFOn väljer att spränga någonting, ett JAS kan krasha lite här och där och allmänna demonstrationer mot din vandalism är saker du får räkna med.

Städade precis hyllan och vad hittar jag om inte mitt gamla exemplar? Helt klart ett kulturarv, de är inte direkt vanliga att få tag på nu för tiden? Så vad gör man med ett sådant episkt kulturarv? Dagens generation förtjänar faktiskt att få se och spela och känna det? Men hur ska de hitta det? Hur ska jag kunna dela med mig det som bör bevaras? Svaret är enkelt.

Så... här har ni det: http://thepiratebay.org/torrent/6011882/SL_The_Game

Enjoy.

Inga kommentarer: