fredag 17 september 2010

Fyra årstider på en kvart - Sommarens bästa Bilder

Regn. Sol. Vinter. Sommar. Höst. Vår.

Vädret verkar vara rejält suget på att spela oss ett spratt. I hopp om att minnas varmare och trevligare tider då man svettades såvida man inte låg i mälaren så kommer här sommarens bästa bilder - tagna av mig.

Claire Aho
Finsk mästerfotograf vars vernisage jag fick äran att fotografera i Helsingfors. Ovanstående bild publicerades även i flertalet finska tidningar.

Kelande Ugglor
Skansen. Lungt det ställe jag spenderat större delen av min påtaliga fritid på. Och Ugglorna brukar jag inte spendera alltför mycket uppmärksamhet heller för den delen. Men en dag då jag gjorde det hade jag turen att fånga ovanstående. Snart får vi också veta om det leder till någonting.

Störtbombarmås
Ah, Måsar och Folkmassor. Behöver inte säga så mycket mer än det. De flyger så graciöst genom luften i jakt efter varmkorv och annat gott.

I hennes ögon
Kvinnlig Gråsäl på Skansen, Isa 5 år som börjat lära känna mig så bra så att hon simmar upp till kanten när jag kommer. Bättre betyg kan man inte få från någon man fotograferar, speciellt inte om det är en säl.

Hawker Hunter
Från Flygshowen på Gärdet. Hawker Hunter är mitt absoluta favoritflygplan genom tiderna, och att få se det flyga Live var en otrolig upplevelse.

Nationens Stolthet
Flaggor gör sig otroligt bra i god blåst och mörk himmel. Nog sagt.

Pirate´s Pride
Jag ska erkänna att jag har absolut ingen aning om hur regnbågen hamnade i flaggan på bilden, men då det regnat en hel del innan bilden togs så tror jag att en möjlighet är att flaggan fortfarande var blöt.

Regnbåge vid Kristineberg.
Dock så vet jag hur ovanstående regnbåge kom till. Genom ännu en sjuk växling i vädret...

Kärlek i Staden

Den blinkande hunden
Vanessa vid Övergångsställe.
Somliga bilder börjar som snapshots - och blir riktigt, riktigt bra.


Snart är valet över. Och då börjar hösten. Och då kan jag sätta igång att jobba igen med det jag tycker är kul. Så om ni vill anställa mig för någonting så kan jag ge gott resultat till billiga priser.

Det går bra att antingen maila mig om ni är intresserade - men om ni bara vill se fler bilder kan jag gott rekommendera mitt galleri på DeviantArt.

Inga kommentarer: