fredag 9 juli 2010

FAKTURA

Gäldenär: Socialdemokraterna & Vänsterpartiets Riksorganisationer
Från: Fotograf Jonathan Rieder Lundkvist

Summa: 350 kr per publicerat foto. 324579150 kr totalt.

Jag kontaktar er på grund av ert uttalande i Almedalen där ni anser att "Folk måste få betalt för vad de skapat". Jag anser att det är ett väldigt glädjande uttalande som jag fullt ut stödjer. Jag är en Fotograf som via Internet publicerar nästan alla mina bilder, och därmed en kulturskapare.

Därför skickar jag den här fakturan och begär att ni betalar mig inom en månads tid. Om pengarna inte är inne innan den sista augusti kommer jag gå vidare till Kronofogden.

Med Vänlig Hälsning
Jonathan Rieder Lundkvist

Ps: Det är möjligt att ni prioriterar de som faktiskt bjuder er på fina middagar, som kommer till er varje vecka och som påstår sig ha en industri att skydda. Till det vill jag tillägga att mina foton är minst lika mycket kultur som filmen Avatar.

Pps:
Det är möjligt att ni anser några av bilderna att vara av undermålig kvalitet och inte vill betala för dem. I sådana fall vill jag påminna er att detta är inte någonting ni urskiljer i vanliga fall, så varför göra det nu?

8 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Haha! Lysande! :-D

Arru sa...

Genialt! De kan lägga pengarna där deras politiska mun befinner sig.

OlofB sa...

Klockrent :)

janlindgren.se sa...

Jag hoppas du verkligen skickar in det! :D

Jonathan Rieder Lundkvist sa...

Jag har skickat in den till S och V men inget svar ännu. När jag får det så ska jag höra av mig.

Anders sa...

Vad skulle det kosta att skicka till kronkalle? Jag skulle gärna vara med och lägga en liten slant för att förstärka det ytterligare ett steg :->

Henrik C sa...

Sicka inte den till S! Förhelete! Det är våra skattepengar som de har att styra med.

Gaz sa...

Underbart! snälla gå vidare med det ^^