måndag 17 maj 2010

The Broken Arrow

Fler än oss har problem med IPRED. Så trevligt. Synd bara att det verkar vara lite av fel anledning, men jag tycker ändå det är roande att "Piratjägarlagen" som används av skivbolagens advokater och intresseorganisationer, samma lag som spränger rättssäkerheten som en Javelin spränger en T90 - kritiseras. AV POLISEN. Smaka på det ett litet tag.

Polisen brukar kritisera lagar lite emellanåt av olika anledningar - men jag har faktiskt aldrig hört att de har stött på en lag som faktiskt gör det svårare för dem att utföra sitt arbete.

Givetvis ska Fildelning inte vara olagligt från början, men det är inte poängen. Riksdagen har fått för sig att något ska vara olagligt - varpå de lagar man inför för att förhindra detta (mot folkets opinion och med alla riksdagspartiers goda minne) visar sig göra det svårare för den enda instans som jag faktiskt har någorlunda tillit till i sådana här frågor.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Inga kommentarer: