tisdag 23 mars 2010

Dumheter

Nu hade jag tänkt att rada upp lite allmänna dumheter:

Japanska Krigsfilmer:
Ingenstans - förutom Japan - verkar det finnas ett uppdämt behov att blanda in övernaturliga saker i sina krigsfilmer. De enda två filmerna som struntar i detta - Yamato och Letters from Iwo Jima - är därför de enda bra som jag har sett. Resten verkar ha ett intresse att involvera häxor, telepati eller något annat från Andevärlden. Kan ni lägga av med det, snälla?

Bråket om Bromma Flygplats:
Bromma Flygplats är äldre än er och platserna ni bor på. Den fanns här innan ni gjorde det. Störs ni av det - Flytta. Jag bor nästan precis intill. Jag störs inte. Då borde inte ni heller göra det. Så det så.

Drama Lamas i Piratpartiet:
Nu tycker jag vi ska sjunga We shall Overcome.

Eller inte.

Men kan folk snälla _snälla_ ge fan i att låta gamla oförrätter eller inbillade förolämpningar - eller ännu värre tron att andra vill Partiet ont hit eller dit - styra era handlingar - för att inte tala om när folk tar ett visst beslut eller förslag som bevis på att Djävulen själv är ute efter att förstöra allt i form av text på forumet.

Har ni argument för något. Så bra då. Ta upp argumenten och låt dem tala för sig själva istället för att bli arg på personen bakom och därmed ha en ursäkt att skita i sakfrågan.

Utanförskap som argument i Politik:
Hur mäter man Utanförskap? Jaha, så 20 000 blev medlem i Utanförskapsklubben under Alliansens tid vid makten. Det säger mig INTE ETT SKIT.

Jag måste erkänna att jag googlade ordet och det verkar inte riktigt som det är något som går att mäta. Tydligen tillhör jag utanförskapet. Är det för att jag inte har ett fast jobb? Och på vilket sätt gör det mig mer utanför? Eller är det av någon anledning?

Slutet i Independence Day.
Om man talar om Dumheter så måste detta vara med - oavsett ämne. E.T Phone Computer Support någon? Eller ännu bättre, om man ska kriga med energisköldar är det minsta man kan göra se till att ett datorprogram håller utkik om den råkar fallera.

Inga kommentarer: