tisdag 19 januari 2010

Grattis till våra blivande Riksdagsmän!

video

Det är synd att Jan Lindgren, som är en högst kompetent person hamnade utanför den färdiga Riksdagsgruppen som den ser ut nu. Hans engagemang och skicklighet är någonting jag är övertygad att vi behöver inom Riksdagens väggar så jag skulle vilja uppmana alla som får en valsedel med honom på att Kryssa honom, så att även han får chansen att ta sin raka ärlighet och trevliga manér in i Riksdagen.

Anna Troberg är en av de personer jag är stolt att kalla Vän. Hon gjorde på sin blogg en pudel och blev Pirat istället för att kalla mig för den simpla tjyv jag enligt vissa är. Mer vältalig än hennes kollegor, mycket intelligentare än de flesta och en god portion humor kommer göra Anna Troberg till en effektiv och omtyckt Riksdagsman - i alla fall tills de blivit överkörda av henne i en debatt.

video

Carl Johan Rehbinder är en mycket intressant person som jag gillar oerhört mycket. Han är en mångsysslare med fokus på fotografi och kurser som skulle få en Kristdemokrat att hötta med fingret (vilket iofs inte är svårt). När han kliver in i Riksdagen med starka steg kommer det antagligen skriva ett helt nytt kapitel om Riksdagskandidater. Han är tuff och kommer aldrig baka när det kommer till våra kärnfrågor.

När vi segerrika marcherar in i Riksdagen vill jag dock att ha ett önskemål.
Försvarsmaktens Orkester på mynttorget borde spela "The Medallion Calls" från Pirates of the Carribean. Om Welch Guards kunde spela "Imperial March" för Saudiarabiske kungen så kan väl vi få något liknande?

2 kommentarer:

tantrikblog sa...

Kul, Jonathan! Något pampigt ska vi väl kunna hitta på, tycker jag.

tantrikblog sa...

Och nu kan det bli så att Janne faktiskt kommer med i riksdagsgruppen, eftersom den växer till 25 personer.

Det tycker jag är ett alldeles lysande initiativ!