fredag 1 januari 2010

FRA-Leken

God Dag och välkomna till år 2010.

Nu ska vi leka en fin liten lek som heter FRA-Leken. Den går ut på att en bloggare skriver något genant och sedan ska alla andra som läser detta värdera hurvida detta har någon relevans för Rikets Säkerhet och skall sedan om det inte har det (vilket är troligt) försöka glömma bort den pikanta detaljen.

Om du inte lyckas glömma bort den så har du automatiskt förlorat. Om du läcker uppgiften till någon annan har du också automatiskt förlorat. Glömmer du bort uppgiften kan du med stolta steg gå till Lovön och söka jobb på FRA - om du ens då kommer ihåg att du kan glömma bort en generande sak om någon du känner.

Det finns dock en tradition i det här landet, och det är att den som föreslår en lek av det här slaget skall börja. Så därför kommer lekens första bidrag.:

Jag har väldigt taskig självdiciplin. Speciellt när det kommer till impulsköp. Jag lever på nudlar och Pytt i Panna ungefär halva månaden - och jag lär mig aldrig av mina misstag utan köper lugnt för mycket nästa månad.

Jag har Aspergers Syndrom och har använt det som en ursäkt vid flera tillfällen då jag faktiskt visste bättre och bara var en idiot.

Jag gillar verkligen den uppmärksamhet jag får när jag går omkring med Piratflagga eller på väg till eller ifrån Airsoftspel i Uniform.

Jag har en irriterande förmåga att bli kär i bra tjejkompisar.

Jag har väldigt lätt för att tycka det är helt okey att jag gör någonting - men det är inte okey om någon annan gör det.

Jag har flera historier på lager som jag ibland kan berätta då jag vill väcka sympati hos någon.

Så, låt oss se vem som glömmer bort det här först !
Låt leken börja!

3 kommentarer:

caspianrehbinder sa...

Det var nog inte så relevant för rikets säkerhet. Glömma, glömma… Nu har jag glömt! Jag lovar!

AquaVera sa...

Jag har redan glömt vad jag ska glömma :) Fick en "anteckningsbok" i Julklapp av min fru. Den heter "Saker jag glömmer att komma ihåg".
Och den är snart fulltecknad.

Ha det bra//AV

Beelzebjörn sa...

Det är som en kombination av deja vu och minnesförlust: jag har en bestämd känsla av att jag glömt det här förut.