måndag 14 december 2009

Så här valde jag att rösta i Primärvalet

1: Carl Johan Rehbinder.
2: Anna Troberg.
3: Jan Lindgren
4: Signe Rocklin
5: Johanna Julén
6: Ola Nyström
7: Hanna Dönsberg
8: Björn Odlund
9: Jonathan Kindh
10: Max Gnipping
11: Mimmi Lowejko
12: Mikael Nilson
13: Gun Svensson.
14: Jonas Nordgren
15: Klara Tovhult
16: Sandra Groose
17: Rick Falkvinge
18: Sergej Gerasimenko
19: Louise Baaz
20: Tess Lindholm
21: Mårten Fjällström

Kandidaterna har valts enligt mitt eget personliga system. Jag erkänner att vissa finns på listan för att deras bloggar, texter - eller i Sergejs fall Kandidatbild - imponerade på mig. Jag gillar att ge folk jag inte känner till en chans. Listan skickas in samtidigt som detta inlägg.

Jag önskar alla kandidater lycka till i primärvalet. Ring eller maila om ni vill ha hjälp, jag finns tillgänglig för alla kanditater för Piratpartiet.

11 kommentarer:

Ola Nyström sa...

Tackar och bockar så ödmjukast.

piratjanne sa...

Tackar. :)

yoniblog sa...

Hej Jonathan! Min man vaknade med huvudvärk och har vankat runt i lägenheten nu på förmiddagen, men så fick han se ditt inlägg och började hoppa jämfota och göra vågen och tjoa.....You made his day!

piratjanne sa...

Jag ser "bara" 21 namn, har du missat att rösta på nån, missat att lägga upp personen här eller valde du med flit att rösta på 21 istället för 22?

Jonathan sa...

Jag kunde inte hitta en 22:a. Antingen så var resten folk jag inte visste någonting om eller folk jag medvetet inte vill rösta på.

Stefan Trolle sa...

Det är ju väldigt svårt det här för i ärlighetens namn tror jag få faktiskt känner till 22 av kandidaterna ens.
Jag siktade själv på att försöka komma fram till vilka som faktiskt skulle kommunicera bra med gammelpolitikerna i de andra partierna, eftersom jag ser det som det viktigaste. Så folk som argumenterar väldigt bra i sina bloggar tar plats högt. Sen ryker folk som inte har någon som helst aktivitet på pp-forumet, och är man runt 20 ska man imponera rejält för att få en plats. Min starka känsla är att en väldigt stor del av kandidaterna runt 20 är väldigt naiva och skulle vara väldigt naiva i sin kommunikation mot andra partier vilket skulle kunna skada oss. Många understryker det i sina presentationer, medan ett fåtal överbevisar mig.
Sen finns det oväntat många som har så pass oseriösa kandidatbilder att de faller på det. För om man väljer en bild från en campingsemester när man bes om en pressbild så känns man inte seriös.

Hanna Dönsberg sa...

Tusen tack JRL :))

Björn Odlund sa...

Oj, så högt upp, tack för förtroendet! :-)

Mattias Bjärnemalm sa...

Hej

Tänkte tipsa om att adressen till Mimmis Lowejkos blogg är http://mimmilowejko.blogspot.com/.

klara sa...

Tack för förtroendet :)

Yamiko sa...

Snäll du är som röstar på mig. Tack för förtroendet. ^_^