söndag 6 december 2009

Expressens infiltration av Partier 2006

Det är inte ofta jag låter mina inlägg bestå av bara länkar, men det här är faktiskt rätt intressant läsning. Det går ut på att Expressen lät medarbetare gå med i partiet och bli aktiva för att där ta dem på pulsen på ett högst intimt sätt. Varje riksdagsparti har sin egen artikel.

Socialdemokraterna: "Hela Görans Strategi har ju varit fel"
Vänsterpartiet: "Alla frågar efter Schyman"
Miljöpartiet: "Snällt och Kravmärkt"
Moderaterna
Folkpartiet: "Gulan kämpar för en plats i Riksdagen"
Kristdemokraterna: "Vi har många medlemmar från Livets Ord"
Centerpartiet: "En jakt på bidragspengar"

Trevlig Läsning - och jag skulle inte bli förvånad om samma sak händer nästa val. Dock måste jag säga att även om metoden kanske inte är så hederlig så tycker jag om att de äntligen faktiskt vågar göra lite grävande journalistik och faktiskt hitta det som de tycker är bra och dåligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mja jag skulle nog se upp med att ta grävande "journalistik" från en högst politiserad tidning.

Jonathan sa...

Jag utgår från att folk som läser artiklarna har förmågan att vara källkritiska och inte litar blint - någonting som aldrig varit ett problem hittils.

Skulle någon ha ett problem med att texten i artiklarna faktiskt är vinklade så rekommenderar jag att de håller sig till tidningar som har samma politiska åsikt som dem.