fredag 8 maj 2009

Vad spelar...

Vad spelar Jordbrukspolitik för roll om bönderna inte har rätten att uttrycka och utbyta sina metoder med varandra?

Vad spelar Skolpolitik för roll om allt barnen får lära sig att den store Ledaren är stor?

Vad spelar Försvarspolitik för roll om dess verksamhet sköts av civila myndigheter?

Vad spelar Sjukvårdspolitik för roll om läkaren inte har tystnadsplikt?

Vad spelar Skattepolitiken för roll om folket medelst den betalar att staten ska få läsa all deras kommunikation?

Vad spelar Invandringspolitik för roll om de som kommer hit inte är friare än i det land de kom ifrån?

Piratpartiets frågor är inte bara Fildelning. Ej heller är det inte bara "Stoppa FRA" vilket jag många gånger har fått kastat i ansiktet att det bara var populism. Piratpartiet handlar om att bevara de rättigheter som många verkar ta för givet. Har man inte rätten till ett privatliv och fri kommunikation så spelar alla andra frågor en väldigt liten roll. Att det finns personer som anser att det är en mindre viktig fråga skrämmer mig. Jag tänker aldrig kompromissa med personlig integritet och jag tänker aldrig rösta på någon som gör det. Jag vet vilka jag kommer rösta på.

Piratpartiet ställer upp i EU-Valet om en månad och jag tänker kryssa Christian Engström.

7 kommentarer:

Gustav sa...

Piratpartiets frågor genomlyser de du nämner.

Skymt sa...

Väl uttryckt! :)

En frisk man har många önskningar, men en sjuk bara en.

Johan sa...

Väl talat!

lholmq42 sa...

Mycket bra sammanfattat!

Koala Mentala sa...

Jag läste fel på slutet och trodde först att du tänkte KYSSA Christian Engström.

Jonathan sa...

Koala - Om du nu begär det fixar jag gärna en bild på det förutsatt att vi vinner valet ;-)

Mikael "MMN-o" Nordfeldth sa...

Inte minst kan jordbruks- och miljöfrågor definitivt debatteras i form av patenträtt.

Hur många problem stöter inte de som utvecklar modern, miljövänlig teknik?