måndag 18 maj 2009

Inte-alls-så-mycket-Live Blogg: Debatt hos UF 3

Jag är ledsen att mina planer på livebloggande grusades men det visade sig att Daniel Nyströms dator som han mycket generöst hade lånat ut till mig fick slut på batteriet i början av debatten. Därför får jag nu - som jag försökt undvika - skriva en kort redogörelse i efterhand.

Dagen i korthet:

Jag blev intervjuad av Sveriges Radio som ställde en rad frågor. Jag vet inte om de faktiskt använde sändningen eller kommer att göra det, även om jag hoppas det. Jag tyckte i alla fall att jag svarade vettigt och klokt på de frågor som ställdes.

Dagens Höjdpunkt var Vänsterpartisten som utan att skämmas talade högt om Krokodiltårar i talarstolar samt Christians avslutande av Integritetsdebatten som möttes med applåder både från höger och vänster.

Dagens stolpskott går till FI och KD - de första för att de anklagade könsrollerna för miljöproblem - ett uttalande de inte fick möjlighet att förklara till min stora lättnad. KD kommer som god tvåa då deras aktivist vid borden helt fräckt ifrågasatte vår närvaro i debatten.

Jag skulle vilja tacka Utrikespolitiska Föreningen så hemskt mycket för deras inbjudan och till en väldigt trevlig och rolig stund med fokus på Utrikespolitiska frågor, och även då det inte handlade om våra frågor så var debatterna intressanta. Till min stora besvikelse fick personer från partier inte ställa frågor vid debatterna vilket jag tycker är synd då jag ville ställa en fråga till Anna Maria Corazza Bildt om försvarspolitik - ett tillfälle som sedan återigen gled ur händerna när hon väldigt fort försvann efter debatten istället för att mingla.

Jag hoppas på fler liknande events i framtiden. Det var väldigt kul - och jag måste verkligen fixa min egen bärbara dator.

Dessvärre var ljuset från lokalen väldigt konstigt (om än stämningsfullt) så jag har dessvärre inga _bra_ foton från dagen men vi kan hoppas att andra filmade eller fotade från det hela.

2 kommentarer:

calandrella sa...

"Christians avslutande av Integritetsdebatten som möttes med applåder både från höger och vänster"
Även bokstavligt talat, antar jag. :-)

Jonathan sa...

Eftersom hela salen applåderade så var så fallet.

I övrigt skedde applåderna mellan blocken. Ibland inom partierna, vilket blev pinsamt då de flesta partier hade två representanter där.