onsdag 15 april 2009

Blandade foton


Blackeberg, Stockholm. 2008. Hitachi Pocket.
Denna kamera är samma kamera som tog alla nedanstående bilder och är fortfarande min favorit bland små handkameror. Dessvärre lyckades min katt ha ut den genom fönstret och i som ersättning skaffade jag en Nikon D40. Själva bilden togs som en Chainsketch, en request av en person på Deviantart som ville att jag skulle ta ett självporträtt - vilket jag gjorde.


Blackeberg, Stockholm. 2009. Hitachi Pocket.


Riddarfjärden, Stockholm. 2007. Hitachi Pocket.


Blackeberg, Stockholm. 2008. Hitachi Pocket.


Skansen, Stockholm. 2008. Hitachi Pocket.


Blackeberg, Stockholm. 2008. Hitachi Pocket.


Thorildsplan, Stockholm. 2006. Hitachi Pocket.


Bronx, New York. 2005. Hitachi Pocket.


Skepptuna GK, Sigtuna. 2007. Hitachi Pocket.


Klittenmöller, Danmark. 2008. Hitachi Pocket.


Skagerrak. 2007. Hitachi Pocket.





2 kommentarer:

Kristian Andersson sa...

Kommer jag också att kunna ta sådär underbara bilder om jag köper en Hitachi pocket?

Exakt vad heter kameran? Tänker mig att jag skall köpa en ny kompaktkamera den dagen jag åker till Japan, vilket med lite flyt blir till hösten. Min erfarenhet av kompaktkameror är att de är väldigt dåliga på att hantera dålig belysning. Är Hitachi pocket ett undantag?

Jonathan sa...

Just den kameran gick sönder och jag tror inte den tillverkas längre. Fickkameran jag fick skickad till mig som ersättning är i alla fall långt ifrån lika bra.

Och ja, kameran är bara ett verktyg. Det är fotografen bakom kameran som känner sin kamera och kan utnyttja den på bästa sätt.