fredag 20 februari 2009

Snälla Skivbolagschefer...

Hejsan Skivbolagschefer.

Jag vet att ni inte har någon större anledning att gilla mig, speciellt inte då jag stod och vädrade Piratrörelsens färger utanför Stockholms Tingsrätt. Jag vet också att ni inte har någon större anledning att lyssna på det jag skriver men det är mindre viktigt. Vad jag vill säga är att ni just nu har det perfekta exemplet på hur laglig streamad musik kan fungera. Jag vet att jag är efter med det, men det har tagit mig ett tag att få en invite.

Nu gäller det här egentligen inte mig - mina favoritband finns redan på Spotify och det jag gillar det mest för är alla Covers - jag är faktiskt väldigt svag för Covers och chansen att höra fyra nya versioner av Imperial March gjorde nästan mig knäsvag. Att skratta åt en dansbandscover av Saftey Dance och några halvdanna Enya-Covers (som jag aldrig i mitt liv skulle tänka mig att någon gjorde) är skitskoj och tröttnar du på det så finns i det flesta fallen orginalen att lyssna på - inte för att jag personligen gör det. Som sagt så älskar jag covers.

Så, Skivbolagschefer. Jag har bara ett enda råd till er egentligen. SABBA INTE DET HÄR!

Så, vill du hitta ett genomsnitt över vad jag lyssnar på råder er jag er bara att klicka här:

Mvh
Jonathan

1 kommentar:

calandrella sa...

Extremt off topic, men jag vill ändå veta: har något bestämts om det planerade Ung Pirat-arrangemanget med gång från riksdagen till tingsrätten på onsdag? Du nämnde det på Skype, men nu fungerar inte Skype för mig...