tisdag 3 februari 2009

Rätt Bloggare Vann....

...i alla fall i den enda kategori jag brydde mig om. Att StoppaFRA-Lagen fick bonuspriset är dock oerhört välförtjänst, dock inget jag förutspådde.

Jag måste erkänna att jag har rätt svårt för galor i allmänhet, men jag hade trevligt i alla fall - och fick träffa mina två blogg-idoler på samma gång och bära ett fånigt nöjt flin när jag gjorde det också. Så utan att skriva mer så ska jag helt enkelt visa de bilder som togs till Pommac och Pepsi - ty Alkohol dricker jag inte.


Pirater förbereder bordning genom att samlas vid Hötorget


Pirat-Janne och Anna Troberg. Dångelskämt undanbedes.


En välförtjänt vinnare i sin kategori. Skam vore det om Calle B vunnit för han skriver aldrig om politik.


Calle Rehbinder och Johanna Sjödin kuppade och skålade i tranbergsdricka.


Man får bara ett sådant läbbigt äckligt flin på läpparna när man får tillfälle att bli fotograferad med två idioler samtidigt. Piraterskan Emma till vänster, Jag (Vem annars?) i mitten och Mary från Mina Moderata Karameller till höger.


Christian Engström var där och visade upp sin bästa sida både för kameran och för de som ville argumentera.


Stoppa FRA-Lagen fick det andra välförtjänta priset denna afton - och det kom i alla fall för mig som en stor överaskning. Jag förväntade mig att "Hederpris"betydde "Personliga favoriter", inte en hederstitel till de som gjorde ett bättre jobb än Aftonbladet som arrangerade hela galan.

Jag hade i alla fall trevligt, även om jag inte var där så länge. Höjdpunkten för mig var om man räknar bort allt ovanstående Bloggarnas totala ointresse för kategorin Sport - även om detta dessvärre inte betydde att alla på plats var nördar eller politiskt intresserade.

Kan också gott erkänna att jag för första gången fått veta Opassandes Ålder. Låt oss säga att när jag gissade första gången fick jag en mördande blick, och tacka fan för det för jag gissade tjugo år högre än den äkta åldern. Måste vara håret...

Alla Vinnarna kan ni hitta här - och det är sista gången i år jag länkar till Aftonbladet.