tisdag 3 februari 2009

Klubben för inbördes granskning av motiv och själ...

...är ett annorlunda konstigt, intressant namn som en av mina tjejkompisar tyckte passade för den typen av promenader där man går ut enbart för att röra på benen, få frisk luft och ta ut sin ruttna själ för att inspektera den närmare.

Vissa av tankarna skrivs ner i ett samlat ordalag i en privat loggbok jag för. Den finns på mitt USB-Minne och det är där jag lägger ut tankarna för mig själv. Den innehåller vad jag förväntar mig av framtiden, saker som jag aldrig skulle erkänna offentligt men kan säga till mig själv och analyser av mitt beteende som i vissa fall varit klandervärt om än bara i mina egna ögon. Om du ser dig själv i spegeln och undrar vem som står där, då är det två saker du kan göra. Antingen besöka klubben eller byta namn.

För att ni ska kunna sätta mitt senaste besök i klubben i rätt perspektiv så är allt ni behöver en historia. Den handlar om mig själv och en elegant dam (även fast hon nog inte skulle uppskatta den beskrivningen av henne) som bor i Nederländerna. Det är ett års ålderskillnad, vi rollspelade tillsammans i World of Warcraft och vi har chattat via MSN och Skype (Tacka fan för att det finns, telefon skulle bli dyrt) i nära två år. Hennes smeknamn är Pip som är en förkortning av hennes långa namn som hon inte lystrar till längre. Det senaste halvåret har jag varit kär i henne. Jag är inte längre säker på att så är fallet.

Det hela är egentligen rätt enkelt, när jag väl tittade efter det. Jag är ofta kär. Jag gillar att vara det, och vissa säger att jag blir kär för lätt. Det kanske stämmer, men jag kommer mycket väl ihåg hur obekväm jag kände mig med en av mina flickvänner för att jag inte var kär i henne. Det skar sig också väldigt mycket mellan mig och en av mina mer tillfälliga kontakter då jag inte var kär i henne men hon var det i mig. Även där kände jag mig obekväm av samma anledning.

Jag har aldrig träffat Pip och det har varit mitt största argument både för och mot att jag är kär i henne. Det kan tänkas vara meningslöst att använda logik i någonting så blint som kärlek, men i det här fallet är den nödvändig för att analysera hela händelseförloppet. Somliga anser att Internet är perfekt för att hitta den rätte, utan att ta in fysiska attibut i det hela, men o andra sidan är en tjej som man tycker om som man aldrig har mött bara lite mer än en fantasi enligt andra.

Det är mellan dessa två läger jag befunnit mig, belägrad av åsikter jag inte begärt att få höra. Alla kan bli påverkade av vad personer tycker om deras handlingar, och jag är absolut inget undantag. Det brukar aldrig gå så långt att jag ändrar mig, men det kan få mig att tvivla på mig själv ibland och det var därför jag besökte klubben den här kvällen.

Jag är inte kär i Pip. Det kan jag nu med all säkerhet säga. Det här betyder inte att jag bara vill vara hennes kompis även om jag är hedrad att vara en av hennes få vänner. Jag har inte varit kär i någon på väldigt länge, och vette fan om jag inte sa att jag var kär i henne bara för att jag tycker det är så jävla underbart att vara kär.

Hon kommer hit två veckor i April. Ja, ni hörde rätt. Första gången hon kommer hit, och vi kommer umgås i två veckor. Hennes förtroende för mig är rörande och jag kan bara hoppas att jag är karl nog att leva upp till det. Annars vet jag inte om jag kan titta mig i spegeln när hon åker.

Detta mjöl i påsen har granskats och godkänts av FRA.

Inga kommentarer: