fredag 7 november 2008

Bloggreklam

Jag har hört att flera av mina kamrater Bloggarna har fått halvpersonliga email som erbjuder dem gratis biljetter till en föreställning på Dramaten. Ett mycket lovvärt initiativ måste jag säga, teater är kul och det är också bra att de hittat ett fyndigt sätt att sprida reklam för sina pjäser för - även om det är oskrivet att man förväntas blogga om pjäsen. Det har inte jag så mycket emot, så länge de förstår att en blogg - likt vilken annan recensent - inte nödvändigtvis kommer hälla beröm över den bara för att det råkar vara gratis.

En blogg är inte en megafon, det är ett uttryckande av åsikter från den inviduelle personen med plats för kommentar och kritik. Men jag kan göra ett undantag. Om KLM ger mig livstids gratis resor så lovar jag att ge dem livstids goda omdömen.

Inga kommentarer: