fredag 10 oktober 2008

The Price of a Mile

There are no unlockable doors, There are no unwinable wars, There are no unrightable wrongs
Or unsignable songs. There are no impossible dreams, nor invisiable seams...

Vissa saker i livet blir knepiga, oavsett hur du vänder på dem. De förblir en naggande känsla i ditt huvud, oavsett hur många eller få som du frågar om råd och det är där dagens ämne ligger. Jag har inte bloggat så mycket om det förut, då berörda parter kan tänkas läsa det. Nu åligger inte den risken. Den förra "händelsen" handlade inte om kärlek, utan snarare om ett förhållande som enbart baserades på sex. KK om man vill förenkla det. Ett sådant förhållande passar inte mig i grunden upptäckte jag, och för mig har de en tendens att inte fungera - av den anledningen. Sex för mig bör nog antingen vara Zipless eller med en flickvän.

Så vem är det nu det här inlägget handlar om? Hon heter Priska, är söt, trevlig, har humor och likartade intressen. Det finns egentligen bara ett fel i ekvationen. Jag har aldrig träffat henne och ändå känner jag mig lite smått förälskad i henne.

Det finns två generella tolkningar som jag har fått höra på det här. Det första är att jag är ett sjukt freak som borde låsas in någonstans då jag tydligen blivit förhäxad av någon jag mött på nätet. Den andra är att jag tydligen upptäckt exakt vad kärlek är och bara sett och hört insidan av Priska med ett gäng JPEG bilder som enda ledtråd till hennes utseenede.

Frågar du mig vad jag tycker om båda ovanstående förklaringar så är svaret PK - och att jag känner lite av båda förklaringarna.

Hon vet inte om mina känslor, jag vet inte hur hon känner och frågan är om jag kommer få något svar på det tills jag de facto möter henne - om ens då.

Så vad blir priset för de mil jag då kommer färdas för att möta henne? Det är i alla fall en reel fråga som någon gång kommer få ett reelt svar.

Inga kommentarer: