torsdag 18 september 2008

Torsdagsfilosofi

There is no enemy. There is no Victory.

Att rensa själen gör folk på olika sätt. Jag vet inte varför eller hur, men jag gillar att sitta med fönstret öppet och spela hög musik. Kanske för att jag rensar själen medans jag irriterar min granne - men det kan lika gärna ha och göra med att kombinationen stämningsfull musik + vind är någonting jag gillar. Fråga mig inte varför men det är oslagbart för mig ibland när jag tänker - och ibland när jag vill slippa.

Ibland när jag slåss för någonting så finns det stunder då det känns som man bara vill ge upp. Att man inte orkar längre. Att det som du vill uppnå ligger bortom din kapacitet. Och så är det om ditt mål ligger 114 mil härifrån. Där är själva avståndet någonting som skulle få många att ge upp. Även jag.

Kommer jag ge upp? Antagligen inte. Jag fortsätter hoppas.

1 kommentar:

piratjanne sa...

Jag hoppas också att du inte kommer ge upp. :D