tisdag 2 september 2008

Höstkvällstankar

"Kick start, figther launch, throttle set to full, Speed King, race to win, afterburnings roaring, Ghost Flight, a counterstrike, takes them by suprise..."

Det är orden som ut i den kalla höstnatten strömmar ut ur mitt fönster och sin vana trogen lär väl detta reta gallfeber på Grannen som verkar tro att han äger luften utanför mitt sovrumsfönster. Då och då signalspanar han efter min musik genom att använda den för honom långsamma och avancerade metoden att öppna fönstret för att se om Powermetal, Nordman, Filmmusik eller avlägsna ljuddämpade skott i Raven Shield når hans lilla Bo.

Upptäcks jag kommer han likt en MiG-15 iförd morgonrock svepa sig in mot min högst ogenomträngliga ytterdörr och kommer medelst finger tryckandes anfalla min ringklocka. Hyresvärden har redan kontrollererat och konstaterat att min musik inte kan störa honom - såvida inte hans fönster är öppet. Nästa gång han ringer på dörren kommer jag ringa polisen.

Mitt tidigare problem har också löst sig - på ett lite oväntat men ändå bra sätt. Det var ändå en mycket intressant tankeövning och svaren jag fick på den var mycket intressanta.

Mitt fotoalbum på FlickR
har också uppdaterats sedan jag senast bloggade om det och jag rekommenderar personligen den här, den här och den här bilden. Den senaste bilden pryder för övrigt mitt nya kontokort.

Till slut vill jag säga att den här bloggen läggs ner med omedelbar verkan. Den kommer ersättas med en fortlöpande uppdaterad webbsida som kommenterar på privatliv, piratliv och politikliv.
Ingen större ändring med andra ord.

2 kommentarer:

Kraxpelax sa...

Ser man på! Rick Falkvinge är tillbaka. Ängslig typ, som censurerar sin blogg. Den skall jag dock inte längre angripa eftersom i nu står på samma sida i FRA-frågan.

--


Jag skrämmer skiten ur fler och fler. Först tystnade Rick Falkvinge, nu är det opassades tur. Visst, det blir en censurerad hemsida. Men det funkar inte. Censur stryper nämligen debatten och väcker inte intresse. Dylik ängslan är inte produktiv. Det blir tandlöst och politiskt korrekt.

http://beta.newsmill.se/node/1021

Försökte nyss lägga in en kommentar på opassande, vilket tidigare gått bra. Nu gick det inte.

Henrik Alexandersson nästa, kanske? Vi får se.

Bloggande farligt, som opassande säger? Ja, visst är det det! Ingenting för svaga nerver. Det är precis vad jag själv INTE har.

Så utvecklas nu bloggkulturen hastigt. De svaga rensas bort. Evolution. Survival of the fittest.

Det diffusa sorlet övergår i verklig sång.

Ja, bilden blir allt klarare. Frontlinjerna klarnar.

Frontlinjerna klarnar. Bloggaren Aina Troberg sällar sig til antidemokraterna. Där fick jag emellertid nyss in en kommentar, vilket tidigare misslyckats.

Aina Troberg missar det väsentliga. Demokratin är ingen tebjudning. Krampaktiga försök att tukta den störiga bloggsfären - buset! - med diverse reglemanger tar död på själva rörelsen. För ett sådant krävs nämlige EN sak: demokratins själva grundvärde.

FRIHET.

Och frihet är inget för de räddhågade.

Jonathan sa...

Frihet får du gärna, men inte friheten att snacka ogrundad skit om mina vänner.