lördag 2 augusti 2008

Pride - Dag 4


(Klicka på bilden för att komma till bildarkivet på FlickR där den först lades upp)

Regn. Låt detta sätta temat för den här dagen. Missförstå mig rätt, jag gillar regn. Jag har bett om att det ska regna. Men jag får skylla mig själv.

För det regnar den dagen då jag tror att det faktiskt inte ska regna mer än några droppar på morgonen. Följakligen så låg min vattentätta parkas i Flecktarn hemma och var värdelös medans min pikétröja blev blötare än...tja, jag erkänner att jag ville göra en snuskig anspelning där, men vi kan strunta i den. För regn är inte vad det här blogginlägget handlar om, även fast det har påverkar synvinkeln på vilket det skrivs.

Det här blogginlägget handlar om Pride. Lördag. Dag 4 av 5.

En dag som varit relativt lugn och skulle vara det, i alla fall under tiden som jag fick tillbaka de krafter jag spenderat under gårdagen och natten.

I helvete heller.

Jag vaknar runt åttatiden, hungrig som ett vildsvin och likt ett dylikt rensar jag köket efter föda.
Fanns ingen. Vänta snällt tills affären öppnat och gå och handla det som behövs. Finemang.
Iväg förbi farsan och plocka upp de kläder som jag dumpat där och byta om och sedan åka till Pride Park.

Och dagen börjar i Pride Park med regn.

Skönt tycker man. Det är visserligen kvavt men mina tredubbla solbrännor på hals och huvud fick sig en välbehövlig avkylning. Iväg till McDonalds innan deltagarna från Paraden når parken är tanken.

Det misslyckades. Jag fick kämpa mig igenom hela första halvan av Prideparaden som stod och väntade utanför portarna, och i min blinda beskådan av de varelser, människor, homos, lebbar, snygga tjejer och annat fick mig att bli ytterligare försenad.

Värt det? Ja.

Och nu kommer resten av dagen i den synvinkel som den förtjänar, nämligen från min kamera.

(Kille i BDSM tältet som stjäl mina leksaker. Mästaren kommer bli hård mot honom)


(Min gamla Bundeswehr Basker som är för liten fick nytt hem hos Uniformsfetich)


(Nya vänner hittades och en stol gick sönder. Gissa vems...)


(Av alla bra bidrag i Pride så förtjänar det här definitivt en Honorary Mention.)


(Gert. I Piratpartiet är det han som städar, kokar Kaffe, gör Knappar och är den allmänna husfrun)


(Janne. Arbetar hårdast i Stockholmsgruppen.)

(Dagens coolaste T-Shirt.)

(Anders - Allmän Alltiallo)


(Vi började med regn. Och avslutade med MER regn.)

Jag vet att jag träffade många fler än vad som finns med i det här blogginlägget men mest värt att nämna-priset går i alla fall till Anna Troberg och hennes flickvän. Alltid mysigt att träffa sina kompisars partners! Och bara för att jag nämnt henne behöver det inte betyda att jag glömde bort er i McDonaldskön, Du i blått i Madrasstältet, du som tyckte att jag var en skön stol (och finns på bild), KLM gänget som inte skickade mig till Amsterdam (igen), och alla andra som jag av ren olycka glömt bort eller inte tänker på just nu. Innan jag slutar med ännu en bild så vill jag också ge en applåd till dig som kom på idén med en lesbisk Carola look-alike på scen. Skitbra idé.

Nu sova.


Inga kommentarer: