lördag 2 augusti 2008

Pride - Dag 2, 3 och Maskeraden

Det har varit lite lugnet före stormen på Pride under Torsdag och Fredag. Har mest varit att stå/sitta i tältet, vara artig, svara på frågor, argumentera och inte så mycket mer. Det är faktiskt riktigt roligt så det har inte varit så mycket att blogga om ifrån Pride. Partipiskan har dessutom hängt med oss hit utifall att den skulle behövas men har hittils förblivit oanvänd.




Knapptryckningsmaskinen är i alla fall bland det populäraste vi har i tältet om man räknar bort foldrar, färdiga knappar, piraterna och godiset och det är kul att se hur kreativa folk är när de skapar dem. Bonuspoäng till Gert som är designern.

På Fredag kväll besökte jag i vilket fall en maskerad som hölls på Göta Lejon och som anordnades av RFSU Ungdom. Öppen för alla under 30 och Alkoholfri. Rätt trevlig, om man bortser från DJ:en som tyckte att YMCA tre gånger per timma och Hero två per timma var rimligt. Måste komma ihåg att fråga om fördomarna om bögar + Shlager är sanna eller om de bara gör en grej av att driva med dem. Oavsett vilket fick jag höra mer Shlager den kvällen än jag faktiskt ville. Livebandet var dock inget fel på - men de var ett synthband och som gammalt fan av S.P.O.C.K och Page så måste jag nog anse mig partisk.

Även om det inte var en tävling så skulle jag lugnt lägga min röst på den här killen som jag även tiggde om att få bli fotad med. Andra nämnvärda kostymer var en Sjökapten och hans glada gäng med Pirater (Icke-politiska sådana...).



Träffade även många personer som jag tidigare mött i Pride Park, Fluffy samt en ny kvinnlig bekantskap som rundade av kvällen fint. Overall, en trevlig kväll även fast jag har något ont i fötterna.

Inga kommentarer: