onsdag 5 mars 2008

SvD om Jinges Blogg

Det verkar som SvD har börjat göra nyheter av sin bloggsektion. Jag finner det högst intressant att den enda blogg de refererar till censurerar motpartens inlägg. Även om de skriver att partiskhet är en del av bloggvärlden - vilket är sant - så anser jag att framför man en åsikt så bör man även tillåta att motpartens argument kommer fram. Om man gör som Jinge och tar bort inlägg för man inte gillar faktan som presenteras i den (eller källkritiken mot vederbörandes källor) så bör man över huvud taget inte blogga.

"Dessutom kan det vara svårt att veta vem som är avsändare av budskapet." säger en expert i Artikeln. Detta problem har tidningar också, främst med nyheter från TT.

2 kommentarer:

Fanta sa...

Jinges Blog har ständig support av Svd och andra svenska media. Till din kommentar om Jinge's censur fasoner kan jag tillägga att många andra bloggare helt öppet censurerar t.ex Helle Klein, Morawia, A.Svensson osv.
Ganska typiskt för s.k "progressiva" krafter

No sa...

Mja, det är väl deras loggar... Om du finner mina två första inlägg stötande så får du gärna ta bort dem för mig, bara du tar till dig den kritik som de innehåller...

Men om man nu pratar generellt istället för "du och jag" så är väl ett forum det bästa "forumet" om man vill att båda sidors åsikter ska komma fram?