tisdag 11 mars 2008

Obama inte speciellt patriotisk...

Jag finner den här artikeln intressant

Det verkar som Clinton har återgått till de tidiga presidentvalen då det var meningen att förloraren i presidentvalet i sann patriotisk anda skulle bli vicepresident och det är antagligen därifrån som Clinton fått iden - som inte är så dum. Jag skulle gärna se båda två i Vita Huset, jag tror de skulle kunna samarbeta bra och oavsett vilken roll de får går båda till historien som "White House first".

Synd att Obama bara skrattar henne rakt upp i ansiktet istället för att ge Clinton samma löfte. Jag tror en kombination av de två skulle vara mycket bra för USA.

3 kommentarer:

Erik sa...

Och hur troligt är det att Clinton skulle vilja bli vicepresident om Obama vinner?

Jonathan sa...

Jag skulle vilja säga att chansen är rätt stor i alla fall. Större än det omvända. Clinton är redan van vid att inte vara i strålkastarljuset och Obama är oerfaren, och kan behöva någon som kan ge honom råd.

Trots allt så är de på samma sida.

Henrik sa...

Alltså, hela uttalandet är dels till för att nedvärdera Obama och ge intryck av att hon leder.

-"Ledsen grabben du duger inte som nr1, men du kan få bli nr2 under mitt välde om du lägger ner din kampanj"

Obama kan inte svara du får bli min nr2 för att det blir bara att härma.

Clinton förväntar sig inte att han ska svara ja, då de båda kandiderar för nr1, utan det är bara ett uttalande för att fiska röster som den "snällare".