torsdag 6 mars 2008

Justify This!

På vilket jävla sätt tänker ni rättfärdiga den här handlingen? Den här gången har ni ingen TT som kan dölja och försköna fakta åt er - inga bloggar som skenar ut i raseri över hur palestinier mördas - eller tänker ni hävda att Palestinierna gick in dit för att hålla ett föredrag varpå Israeliska Försvarsmakten sköt dem?

Tre timmar efter att TTs förskönade artikel hade tjugo bloggar, TT och Lars Ohly fördömt Israels angrepp mot Gaza - trots att detta var i självförsvar. Tre timmar efter att jag ser den här artikeln ser jag två bloggar. Skamligt.

Edit:
Jinge gjorde ett tafatt försök att berättiga terroraktionen.
Intressant att notera är att han helt plötsligt blev KÄLLKRITISK; något han aldrig är när det är palestinier som drabbats.

7 kommentarer:

Platinaapa sa...

Vänster(N) visar sitt judehat allt mer öppet nuförtiden, undrar när AFA börjar bränna synagogor?

Hellström sa...

Jaaa... Men alla som examinterats därifrån går ju och blir bosättare! Och så ser de militärtjänst som en helig plikt. Klart att det var rätt att gå in där och döda lite ungdomar.

Lite samma sak som att Hamas bestämmer sig för att smälla upp missilramper inne bland civilbefolkningen. Eller inte.

Å andra sidan kan jag inte riktigt förstå varför vi bryr oss om vad Jinge skriver :)

Jonathan sa...

Hellström, Jag har börjat ventilera mina åsikter om hans inlägg här - då jag inte får göra det på hans blogg. Hans inlägg censureras av mig.

Kommenterar han dem här finns inte den lyxen. Inget inlägg här censureras.

Dock tycker jag han inte är värd besväret. Varför snacka om mottagaren inte ens vill lyssna så det blir nog mindre kommentarer om honom.

Hellström sa...

Hehe, säg någon förutom hans lärjungar som inte blivit censurerad hos honom :)

Platinaapa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
No sa...

Utan att säga varken bu eller bä om frågan "vem har rätt att döda vem" så är du ju själv lika god kolsupare när du skriver "trots att detta var i självförsvar."

http://img80.imageshack.us/my.php?image=91787540ql2.gif

Kan vi inte bara konstatera att Hamas inte längre begår terrordåd utan har lämnat över till andra organisationer* som suger lika hårt i och med att de mördar oskydliga medan israel suger exakt lika hårt när de kör över byggnader med bulldozers och bombar bostadsområden?

För övrigt; anser du på fullaste allvar att HUR MÅNGA länkar en SVD-artikel får är ETT MÅTT på hur någon slags majoritet tycker? Det är väl inte statistiskt säkert alls!

ttp://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1070483

Jonathan sa...

För mig är våld i agressift syfte och våld i Självförsvar två vitt skilda saker.

Våld i Självförsvar och Agressivt våld i syfte för Självförsvar är enligt mig helt godtagbart och skall ej fördömas så länge anledningen faktiskt existerar i någons verklighet.